Fabryka II przy Krasińskiego – budynek po fabryce Stoewera

Fabryka II przy Krasińskiego – budynek po fabryce Stoewera

Fabryka II przy Krasińskiego będzie obiektem handlowo-biurowo-usługowym. Nazwa „Fabryka II” to kontynuacja działań inwestora. Jego budynek przy Wojska Polskiego, również po dawnym zakładzie produkcyjnym, nazywa się „Fabryka”. Lokalizacja przy Krasińskiego to dawna fabryka Stoewera.

Fabryka II przy Krasińskiego

Budynek znajduje się na rogu Krasińskiego i Niemcewicza. Zostanie on częściowo rozbudowany (za zgodą konserwatora zabytków), jednak wciąż ma zostać zachowany jego historyczny charakter. To już kolejna tego typu inwestycja realizowana przez Modehpolmo – wcześniej przerobili dawny budynek przy Wojska Polskiego i nazwali go „Fabryka”. W kolejnym obiekcie ma się znaleźć 50 lokali użytkowych o powierzchni od 10 do 200 m2.  Łącznie na 3 kondygnacjach będzie ponad 2300 m2 do wynajęcia. 

Remont starego budynku pozwoli zachować dotychczasowy charakter i wygląd miejsca oraz prawdopodobnie bardzo mocno ożywi tę część dzielnicy Niebuszewo. W tym rejonie miasta jest już Muzeum Techniki i Komunikacji, centrum przesiadkowe przy rondzie Giedroycia, Technopark, a z terenów zielonych Park Kasprowicz czy Ogród Dendrologiczny im. Stefana Kownasa.  Niedaleko powstaje też hotel i restauracja – Grand Park Rusałka. 

Inwestor chwali się lokalizacją ich nowej inwestycji. O ile z bliskością centrum mogę się zgodzić, o tyle z dobrą komunikacją już nie. Do centrum rzeczywiście jest stosunkowo blisko – jakieś 1 do 2 kilometrów. Ale czy jest dobra komunikacja? No niby centrum przesiadkowe pomiędzy centrum i dzielnicami północnymi brzmi rewelacyjnie, o tyle dojazd samochodem do obiektu będzie już bardzo utrudniony. Niestety w pobliżu znajduje się drogowe wąskie gardło – skrzyżowanie Wyzwolenia-Słowackiego-Krasińskiego. W godzinach szczytu, zarówno w rejonie wspomnianego skrzyżowania jak i całego Ronda Giedroycia, auta korkują się niemiłosiernie i płynność przejazdowa jest mocno zachwiana. Podobnie sytuacja ma się na pobliskiej ulicy Słowackiego (fragment za amfiteatrem).

Korki niestety dosięgają głównie autobusy i samochody, ale i w pewnych momentach także tramwaj – na wspomnianym wąskim gardle Wyzwolenia-Słowackiego-Krasińskiego. Jeżeli chodzi o możliwości parkingowe w tym rejonie, są one bardzo mocno ograniczone i myślę, że nie pomoże tutaj nawet budowa drobnego parkingu na dziedzińcu obiektu. Plusem jest znajdowanie się terenu poza strefą płatnego parkowania.

Reasumując, fajnie gdy kolejny budynek jest „rewitalizowany”, przywracając tym samym kolejny fragment miasta do życia. Piszę przywracając, bo zawsze gdy znajduje się na tej ulicy to mam wrażenie, że w pewnych miejscach czas się tam zatrzymał. A że nie jest to jakieś „zadupie”, a miejsce w pobliżu jednego z najpiękniejszych terenów zielonych w mieście (Park Kasprowicza), widzę dużo plusów z tej inwestycji.

Budynek powstał w połowie XIX wieku i działał do 1945 roku. Początkowo produkowano tutaj rowery, maszyny do szycia czy maszyny do pisania – później auta i autobusy.  Zaś w trakcie II wojny światowej realizowano zamówienia na rzecz wojska. Na koniec wojny budynek został zniszczony. Po jego odbudowie, już za czasów polskiego Szczecina znajdowała się tam Fabryka Mechanizmów Samochodowych Polmo. Czasy współczesne i XXI wiek to przeznaczenie budynku na potrzeby biurowo-usługowe. Do 2015 kiedy to wystawiono go na sprzedaż. 

Planowanie uruchomienie nowego obiektu datowane jest na drugą połowę 2018 roku.

Oby projektanci i budowlańcy niczego nie spartaczyli…

Poniżej wizualizacje obiektu (źródło: strona inwestora) – więcej zdjęć z aktualnej sytuacji na budowie można znaleźć na profilu FB inwestora – TUTAJ:



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *