Nowe Galaxy mekką szczecińskich zakupów? [GALERIA]

Nowe Galaxy mekką szczecińskich zakupów? [GALERIA]

Już działa rozbudowane nowe Galaxy, jednocześnie stając otwartymi drzwiami (i kurtynami) dla wszystkich krewkich i niepopędliwych klientów, gapiów, łowców promocji, a także dziennikarzy, fotografów, kamerzystów, zakupoholików, pani Hani, psa z kulawą nogą i Goździkowej. Ogólnie na oficjalnym otwarciu były tłumy, których nie udało mi się uniknąć wpadając nawet dopiero po 17.

W ogólnopolskich mediach mowa o wystąpieniach ministrów z okazji 2 lat rządów, o Lewandowskim i jego nowej blond fryzurze, o jakiejś rezolucji Parlamentu Europejskiego. Zaś w mediach szczecińskich tematem nr 1 jest nowe Galaxy, a dokładniej otwarcie nowej części po rozbudowie. Mniej ważne, że rozpoczęła się rozbiórka Pomnika Wdzięczności dla Armii Czerwonej czy że w nocy na Śląskiej spłonęły dwa auta. Ważniejsze wydarzenie z centrum. Kolejki, promocje, rabaty, balony, cukierki i tłum.

Taki tłum przy którym straciłem orientację czy Boże Narodzenie jest za tydzień, czy ponad miesiąc. Ale chyba jednak za miesiąc, bo to był tłum zombie, bezwładnie maszerujący między sklepami (w większości których były pustki). Turystyczna wędrówka w nowe Galaxy. Przygody współczesnych Indiana Jonesów poszukujących czegoś za pół-darmo, kubeczka sponsorowanej lury kawy, rozdawanych cukierków i innych beztransakcyjnych gadżetów (gratisów). Wszystko z myślą: iść, zobaczyć, zebrać.

Nowe Galaxy

Dzięki rozbudowie Galaxy dysponuję 56 tys. m kw. powierzchni handlowej, względem 43 tys. m kw. w konkurencyjnej Kaskadzie. Łącznie obiekt obejmuje powierzchnię 130 tys. m kw. Rozbudowa razem z wymianą elewacji pochłonęła blisko 140 mln złotych – to blisko dwukrotnie więcej niż miasto Szczecin zaplanowało wydać na „kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego” w 2017 roku, a zaplanowało około 74 mln złotych (źródło).

Wśród nowych firm znajdują się: Aldo, Calypso Fitness, Calzedonia, Cukiernia Sowa, Duka, Forever 21, Giacomo Conti, Go Sport, Grycan, Hebe, Homla, Jubitom, Świat Książki, Kubenz, Lancerto, Lavard, Le Creuset, Maurizio Benttoni, mBank, Media Expert, Medicine, Ochnik, Optyk Trendy, Paco Lorente, Pepco, Próchnik, Puma, Rossmann, Samsung, Semilac, Sizeer, Sony Center, Starbucks, Świat Zabawek, TEFAL-Home&Cook, Time Trend, Way to Beauty, Yankee Candle czy Yves Rocher. Trochę tego jest, w większości widziane w konkurencyjnej Kaskadzie, która swoją drogą może bardzo mocno ucierpieć przed tegorocznymi świętami. Wiadomo, lubimy robić zakupy w nowych miejscach… Powrócą też widziane wcześniej marki: Deichmann, House, Mohito, Reserved, Sephora czy Smyk.

Czy były potrzebne reklamy otwarcia centrum po rozbudowie? No nie, każdy o niej mówił i mówił. I chyba nie mógł się doczekać, bo większa promocja wydarzenia nie była potrzebna. TO, się samo niosło. Wystarczy spojrzeć na lokalne serwisy informacyjne i ich profile w mediach społecznościowych – wszędzie wspominano o Galaxy w ostatnim czasie. Na otwarciu też chyba komplet mediów się pojawił. Sam jak widać piszę tekst o jego powiększeniu – chociaż na otwarcie o godzinie 13 się nie wybrałem.

Nie wiem jak wiele osób znajdowało się w tym czasie w centrum handlowym, ale wracając już do domu zauważalnie ruch na ulicy był mniejszy, a i w komunikacji nie trudno było o wolne miejsca siedzące (o ile nie były zajęte przez osoby z balonikami z Galaxy). Konkurencyjna Kaskada może mieć spore problemy przed nadchodzącymi świętami. Jeżeli ktoś podczas dużych zakupów skakał po obu obiektach, teraz praktycznie większość punktów będzie miał już w jednym miejscu (swoją drogą fajnie by było zrobić porównanie sklepów obecnych w obu centrach).

No nic, to zapraszam na przegląd zdjęć.

Nowe Galaxy – FOTO

Nowe wejście. Jeszcze nie wszystkie napisy zostały zamontowane

Wspomniany tłum na każdym kroku

 

Na scenie od 13 musiało się dziać wiele. Z przodu panie rozdawały jakieś kupony w zamian za zakupy – nie zwróciłem uwagi na szczegóły akcji

 

Nowe Galaxy jest teraz tak duże, że koniecznie jest odpowiednie oznakowanie…

 

Marka CCC ma tutaj swój największy salon w Polsce

 

Ogromna kopuła robi wrażenie. Szkoda, że nie zdecydowano się na jakieś dodatkowe zdobienia czy skojarzenia z kosmosem, jak ma to miejsce w starej części.

 

Ustawiono sporo siedzisk zarówno na parterze jak i piętrze. Wszystko dla strudzonych zakupowiczów

 

Zadbano również o segregację odpadów

 

Siedziska na piętrze

 

Siedziska poprzedzielane roślinnością, która pewnie też stanie się siedziskami…

 

Bardzo ciężki dzień dla ruchomych schodów

 

Zjazd do piwnicznych otchłani

 

Widok w kierunku starej części

 

Jeden ze sklepów, który mnie najbardziej ciekawi (na ten moment są tylko 3-4 sklepy tej sieci w Polsce)

 

Sklepy są dwupoziomowe, a całość wygląda efektownie

 

Balonika? Smycz? Coś do picia?

 

W lokalu komplet. Trzeba poczekać jak się zwolnią stoliki, znaczy ktoś wyjdzie…

 

A nawigacja w mapach google już uwzględnia te drogi?

 

Przejście między starą a nową częścią trochę jak Kaskada

 

Nie wszystkie punkty zdążyły się „otworzyć na otwarcie”

 

Ciekawe ilu wariatów znajdzie się do przechodzenia po tym na drugą stronę?

 

Panowie w różowych koszulkach podrywali panie metodą „na cukierka”

 

Stoliczki gdzie można przycupnąć i wypić kawkę z pobliskiego lokalu. Tutaj chyba nie było „dizajnera” od mebli…

 

Wyjście na parking, a schody po prawej w kierunku siłowni

 

Widok przy wejściu do Calypso

 

A po wyczerpujących zakupach warto chwilę poćwiczyć

 

Tutaj wypijemy smaczną czekoladę

 

A tutaj zjemy dobre lody

 

Balony były nieodzownym elementem 1/3 sklepów

 

Firmy balonowe miały w ostatnich dniach sporo zleceń

 

I znów balony…

 

A jakie są Wasze odczucia na nowe Galaxy? Hit czy kit?



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *