Wydarzenie związane z wykolejeniem tramwaju Tatra KT4Dt na ulicy Parkowej w Szczecinie miało miejsce 27 listopada 2025 roku. Raport opracowany przez Tramwaje Szczecińskie jednoznacznie wskazuje na przyczynę tego incydentu. Podczas analizy zdarzenia zwrócono uwagę na różne aspekty, takie jak prędkość tramwaju oraz stan torowiska. Przyczyna okazała się być wynikiem obecności obcego elementu w rowku szyny.
W trakcie wydarzenia tramwaj poruszał się z prędkością 29 km/h, co według analizowanej techniki jazdy było prędkością dozwoloną na tym odcinku. Motorniczy przejeżdżał zakręt bez przyspieszania oraz bez używania hamulca, a proces hamowania inicjował dopiero w momencie wykolejenia pierwszego wózka. Przed analizowanym incydentem, tramwaj regularnie pokonywał ten odcinek, z prędkościami często osiągającymi do 33 km/h.
Na stan torowiska nie stwierdzono znaczącego wpływu na przebieg tramwaju, co potwierdziły pomiary geometrii torowiska. Warto zaznaczyć, że po incydencie wprowadzono krótkotrwałe, tymczasowe ograniczenie prędkości do 10 km/h tylko w celu usunięcia wykruszenia na głowie szyny. Rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie, Wojciech Jachim, wskazał na obce ciało, które z całą pewnością mogło wpłynąć na wyjazd tramwaju z torów, co potwierdzają przeprowadzone badania.
Źródło: Urząd Miasta Szczecin
Oceń: Wykolejenie tramwaju na ulicy Parkowej – przyczyny incydentu
Zobacz Także


