Witamy w artykule poświęconym Tramwajom Szczecińskim, które odgrywają kluczową rolę w systemie transportu miejskiego w Szczecinie. Spółka ta, istniejąca od 1 stycznia 2009 roku, powstała w wyniku przekształcenia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Szczecin (MZK). Jej głównym celem jest efektywne zarządzanie i realizacja usług tramwajowych na terenie miasta.
Tramwaje Szczecińskie pełnią szereg istotnych zadań, w tym:
- świadczenie usług przewozowych w ramach tramwajowej komunikacji miejskiej w obrębie administracyjnych granic Szczecina,
- prowadzenie szeroko pojętych remontów oraz konserwacji i modernizacji taboru tramwajowego, jak również obiektów i urządzeń liniowych,
- zarządzanie mieniem, które zostało powierzone spółce, co jest kluczowe dla sprawnego funkcjonowania transportu.
Tramwaje
Tramwaje Szczecińskie, czyli lokalny przewoźnik tramwajowy, zarządza siecią nowoczesnych tramwajów, które są kluczowym elementem komunikacji miejskiej w Szczecinie. W niniejszym opisie przedstawimy szczegółowe informacje dotyczące eksploatowanego taboru.
Tabor
Obecnie spółka dysponuje różnorodnymi typami tramwajów, które znacząco wpływają na codzienną mobilność mieszkańców i turystów w mieście.
Typ | Data rozpoczęcia eksploatacji | Rocznik | Numery wozów | Ilość wozów | Zajezdnia Pogodno | Zajezdnia Golęcin |
---|---|---|---|---|---|---|
Konstal 105Ng/2015 | 2015 | 1981, 1984, 1990, 1991 | 531-542 | 12 | X | 12 |
Konstal 105N2k/S/2000 | 2001 | 2000, 2001, 2007 | 777, 778, 781-798 | 20 | X | 20 |
Moderus Alfa HF 09 | 2008 | 2008 | 501, 502 | 2 (z doczepą) | X | 2 |
Moderus Alfa HF 10 AC | 2011 | 2011-2013 | 503-514 | 12 (z doczepami) | X | 12 |
Moderus Beta MF 15 AC | 2014, 2015 | 2014 | 601, 602 | 2 | 2 | X |
Moderus Beta MF 25 AC | 2018 | 2018 | 603, 604 | 2 | 2 | X |
Moderus Beta MF 29 AC BD | 2020 | 2020 | 621-626 | 6 | 6 | X |
Tatra KT4DtM | 2006 | 1983, 1985-1987 | 101, 102, 104-149, 151-173 | 71 | 71 | X |
Tatra T6A2D | 2008 | 1988, 1989, 1991 | 201-228, 231-235, 238-252 | 48 | 12 | 36 |
Pesa Swing 120NaS | 2011 | 2010, 2011 | 801-806 | 6 | 6 | X |
Pesa Swing 120NaS2 | 2013 | 2013, 2014 | 807-828 | 22 | 22 | X |
Suma | _ | _ | 200 | 120 | 80 |
Wymienione powyżej modele tramwajów stanowią fundament transportu publicznego w Szczecinie, zróżnicowane pod względem daty wprowadzenia i liczby eksploatowanych pojazdów. Każdy z typów tramwajów ma swoje unikalne cechy oraz przypisane zajezdnie, co zapewnia efektywność w obsłudze linii tramwajowych.
Pozostałe obiekty w kategorii "Przedsiębiorstwa":
Wydawnictwo Triglav | Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie | Euroafrica Linie Żeglugowe | Polska Żegluga Morska | Lendi | Radio Szczecin Extra | Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” | Yara Poland | Unizeto | ST3 Offshore | Selfa Grzejnictwo Elektryczne | Home.pl | Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinie | Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” | Polmos Szczecin | OT Logistics | Kolej Bałtycka | Cefarm SzczecinOceń: Tramwaje Szczecińskie