Most kolejowy nad Parnicą to istotna konstrukcja w Szczecinie, łącząca Kępę Parnicką z Zaleskimi Łęgami. Stanowi on jeden z dwóch mostów (obok Mostu Kolejowego nad Odrą Zachodnią), które są częścią szlaku kolejowego prowadzącego z dworca Szczecin Główny do stacji Szczecin Port Centralny.
Most ten został zaprojektowany jako konstrukcja obrotowa, gdzie jego środkowa część mogła obracać się wokół centralnego filaru. Niestety, to rozwiązanie nie okazało się zbyt fortunne. W pierwszej połowie XX wieku zanotowano dwie poważne katastrofy kolejowe, które miały miejsce wskutek spadania pociągów do rzeki, kiedy to pojazdy poruszały się przy obróconym moście. Po przejęciu przez polskie władze, most zyskał status unieruchomiony.
Jednak pomimo tego, do dnia dzisiejszego możemy podziwiać zachowaną konstrukcję obrotową oraz jej elementy, takie jak zębatka i budka mostowego, które świadczą o jego historycznym zastosowaniu.
Pozostałe obiekty w kategorii "Mosty i wiadukty":
Estakada Pomorska | Most Brdowski | Most Cłowy w Szczecinie | Most im. Karola Świerczewskiego | Most im. Pionierów Miasta Szczecina | Most Zielony | Most na Wyspę Jaskółczą w Szczecinie | Most nad Kanałem Rybnym | Most Pomorzan | Most Długi w Szczecinie | Most Gryfitów | Estakada autostradowa w Klęskowie | Most Kolejowy w Szczecinie | Most im. Jerzego Łabudy w SzczecinieOceń: Most kolejowy nad Parnicą