Ulica Kanał Parnicki to interesujący element urbanistyki Szczecina, zlokalizowany w całości na terenie osiedlaMiędzyodrze-Wyspa Pucka. Ta ulica jest częścią dzielnicy Śródmieście, która odgrywa kluczową rolę w organizacji przestrzennej miasta.
Historycznie, Kanał Parnicki został wytyczony w okresie powojennym, co oznacza, że jego projekt powstał w warunkach odbudowy kraju. Warto zauważyć, że przed II wojną światową nie istniało bezpośrednie połączenie drogowe w tym rejonie. Wyspa Zaleskie Łęgi była dostępna jedynie poprzez przeprawę promową, co świadczy o jej unikalnym położeniu i roli w kontekście komunikacyjnym Szczecina.
Przebieg
Ulica Kanał Parnicki swój bieg rozpoczyna w rejonie skrzyżowania z ulicą Gdańską. Po przejściu kilku metrów, w okolicy nieużywanego toru kolejowego, kieruje się w prawo, a następnie biegnie pod mostem kolejowym nad Parnicą, co dodaje uroku temu miejscu. Warto zauważyć, że ulica ta nie krzyżuje się z innymi drogami, a jej końcowy odcinek zmienia nazwę na ulicę Marynarską tuż przed Mostem nad Kanałem Rybnym.
Jeśli spojrzymy na przedłużenie ulicy z kierunku ul. Gdańskiej, dostrzegamy kładkę, która prowadzi nad torami w okolicy stacji kolejowej Szczecin Port Centralny. Ta część miasta jest doskonałym przykładem harmonijnego połączenia infrastruktury transportowej z urbanistyką Szczecina.
Zabudowa
„Na ulicy Kanał Parnicki obecnie znajduje się infrastruktura związana z PKP Cargo, obejmująca zarówno nowoczesny budynek biurowy, jak i zespół lokomotywowni. Dodatkowo wzdłuż ulicy można dostrzec kilka zabytkowych, przedwojennych domów, które stanowią ważny element lokalnego krajobrazu. W bliskim sąsiedztwie torów kolejowych zlokalizowane są również ogródki działkowe, tworzące malowniczy kontrast z przemysłową zabudową.”}
Transport
Ulica Kanał Parnicki odgrywa istotną rolę w komunikacji miejskiej Szczecina. Przez tę ulicę przechodzi linia autobusowa nr 52, co zapewnia wygodny dostęp do różnych części miasta. W ramach tej ulicy znajdują się również dwa przystanki autobusowe, co dodatkowo ułatwia transport mieszkańcom oraz odwiedzającym.
Przypisy
- Stettin 1936 r. – mapa miasta na stronie sedina.pl.
Pozostałe obiekty w kategorii "Ulice i place":
Ulica Księcia Bogusława X w Szczecinie | Ulica Księcia Mściwoja II w Szczecinie | Ulica Księdza Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Szczecinie | Ulica Kurkowa w Szczecinie | Ulica Opłotki w Szczecinie | Ulica Panieńska w Szczecinie | Ulica Podhalańska w Szczecinie | Ulica Przyjaciół Żołnierza w Szczecinie | Ulica Śląska w Szczecinie | Ulica Tkacka w Szczecinie | Ulica Jagiellońska w Szczecinie | Ulica Środowa w Szczecinie | Ulica Generała Ludomiła Rayskiego w Szczecinie | Ulica Farna w Szczecinie | Ulica Energetyków w Szczecinie | Ulica Emilii Plater w Szczecinie | Ulica Bolesława Śmiałego w Szczecinie | Ulica 5 Lipca | Targ Rybny w Szczecinie | Rynek Sienny w SzczecinieOceń: Ulica Kanał Parnicki w Szczecinie